Click here for more graphics and gifs! Selamat sejahtera,Nama saya Lau Siaw Khee dari kumpulan EL-J02 ( A121PJJ ). Blog ini berkaitan dengan bahan pengajaran dan pembelajaran untuk mata pelajaran Dunia Sains Dan Teknologi Tahun 2. Sila memberikan pendapat anda kerana pendapat anda amat manfaat kepada saya. Sekian terima kasih. Click here for more graphics and gifs!

Monday 12 November 2012

Kepentingan Haiwan


2.1.6 Menyatakan kepentingan haiwan kepada manusia. 

1. Haiwan memberikan banyak kepentingan kepada manusia.

2. Antara fungsi haiwan kepada manusia ialah sebagai sumber makanan,
   pakaian,pertanian dan pengangkutan.
 
3. Selain manusia, tumbuhan juga memerlukan haiwan sebagai agen penyebaran biji 
   benih.


Sumbangan haiwan kepada manusia dan tumbuhan. 

 
Makanan

Pertanian
pengangkutan

                                                         
Pakaian
Penyebaran biji benih




                     - Haiwan makan buah-buahan dan membuang bijinya.
                     - Hal ini membolehkan tumbuhan disebarkan ke tempat lain.                                               







5 comments:

  1. Isi-isi yang penting bagi anak murid.

    ReplyDelete
  2. tiada contoh RPH?apa aktiviti murid yang sesuai

    ReplyDelete
  3. Ya amat penting smpi saya pon x terjawab..hehe.

    ReplyDelete
  4. Ya amat penting smpi saya pon x terjawab..hehe.

    ReplyDelete
  5. Ya amat penting smpi saya pon x terjawab..hehe.

    ReplyDelete